zondag 26 september 2010

Afstand is betrekkelijk...

Terwijl Ka dit typt is Co weer op weg naar de Eeuwige stad. Een weekend samen is heerlijk en zo gezellig! Het is dan ook wel weer een beetje sip als ie gaat. Dan maar vast een voorzetje voor een blog die Co nog van plan is te maken. Over afstand... Dat het relatief is en hoe je afstanden in beeld kan brengen.
Van Yoctometers tot Yottameters. Dat prikkelt de nieuwsgierigheid van onze lezers wellicht en zorgt al voor een beetje voorkennis (begrip komt immers in lagen).
Voor Ka blijft het heel boeiend om een enthousiaste Co vol passie te horen vertellen. Maar ergens blijft het dus wel hangen. In de auto terug een prachtige maan. Hetzelfde hemellichaam dat Co vanuit het vliegtuig ziet en straks in Roma. Daarom maar even een stop gemaakt aan de overkant van de IJssel en ons prachtige Koekstad gekiekt. Op die manier is ie ineens toch weer dichterbij.

2 opmerkingen:

Lin zei

Het zal wel aan mij liggen, maar die uitleg van Wiki over Yocto- en Yottameters, nee dat helpt echt. Nu snap ik het. Not...
Overigens wel heerlijk voor jullie weer zo'n weekendje samen!

Jeroen Huijts zei

Mijn begrip wordt vooral door hectoliters geprikkeld.
In vino veritas. (en die hoefde ik niet op te zoeken!)

Ja, je moet weten hoe melancholiek dit soort berichten mij stemmen. Mijn schoonvader heeft in 1937 enige tijd in het Istituto Olandese verbracht. Na een lange voetreis arriveerde hij in de Eeuwige stad.
Zijn moeder wuifde hem aan stadrand van Amsterdam met een witte zakdoek uit. Ik ben nooit in Rome geweest. Maar als ik alle verhalen zo lees, toch ook weer wel. Zo ver weg en zo dichtbij...

Gloria in altissimus Deo, et in terra pax hominibus bonae voluntatis.

Groet,
Jeroen


Ps. Over Rome gesproken... E por se movo (en dat geldt ook voor de maan.)