zondag 26 oktober 2008

herfst?!? niet mokken, lekker....

Eind oktober is er in de Beurs van Berlage een bokbierfestival... Nou ja, een!
Een jaarlijks terugkerend evenement waar fam. en meer graag naar toe gaan. Traditiegetrouw verzamelend bij een helaas dicht cafe op CS om daarna, met een bodem van vette friet, te gaan bokken! De bokjes zijn dit jaar weer smakelijk en er wordt gezellig van elkaar geproefd. Mijn bananen/kruidnagelbier was geen favoriet. Andere bokbieren smaakten de meesten prima. Benamingen als, zoet, vol, bitter, caramel, rokerig, droog, fris, fruitig maar ook het spannende woord 'haarsig' kwamen voorbij in d'omschrijving van bokken. Niemand van ons illustere gezelschap, maar ook de man die dit bocht schonk kon echter uitsluitsel geven over de betekenis van het prachtige woord 'haarsig'. Vanochtend las ik het antwoord in onze mooie Dikke van Dale uit 1961, en dit wil ik jullie niet onthouden : haars: hees, scherp in de keel. Wat zulk een scherp gevoel in de keel geeft (met als voobeeld: levertraan is zo haars). Heren, was het biertje wel lekker? Welke was het eigenlijk ook al weer? Als afsluiter van de avond Moksi Meti, roti en dat soort van eten bij een favoriet in onz' hoofdstad. Hier een sfeerimpressie van een zeer geslaagde zaterdag. En heerlijk dat de zondag een uurtje later begon.



Hier nog een toegift om onze sentimenten weer te geven:

2 opmerkingen:

Juul zei

Hi Kaco,

Fijn om te zien wat ik weer gemist heb dit jaar :-( Maar ja, het was nou niet echt verstandig om te gaan, gezien ik al de hele week maag/darm klachten had. Toch wel jammer dat ik niet mee ben geweest, vooral nu ik de foto`s zie. Jammer dat er geen foto van Ka bij staat. Ik heb begrepen dat Ka zich zonder mij (dat is een uitspraak die Ka zelf heeft gedaan gister) toch aardig heeft laten vollopen.
Maar ja, gelukkig voelde ik me vandaag weer fit en heb ik mn teleurstelling er lekker uitkunnen ballen vanmiddag. Alleen jammer dat de wedstrijd een nog grotere teleurstelling was, zie de unionda3 blog.
Groet Juul

Juul zei

oja, nog een vraagje. Hadden ze ook thuisfluiter bier? Dan vermoed ik dat de scheids gister ook in de beurs van Berlage was.
Waar is het thuisfluiter bier te koop? Ik hoor het graag als iemand het weet. Zal ik onze scheids eens een flesje geven, als wij Nijmegen da1 thuis ontvangen.