zondag 8 augustus 2010

Afvalbakkengekte

Vandaag een gastblog van Marsha. Ze heeft foto's gemaakt van, u raadt het al: afvalbakken. Geen enkel onderwerp op Kacokijk levert zoveel gastblogs (en hits) op als de afvalbakkenontdekkingstocht. Marsha werd door het onderwerp gegrepen nadat Co haar gevraagd had om in Duitsland aparte bakken te fotograferen:

Harold en ik hebben de grootste lol gehad met het fotograferen van de afvalbakken. Harold bemoeit zich normaal gesproken meestal niet met wat ik fotografeer, maar nu werd het voor ons allebei een speurtocht. En inderdaad: je zag mensen soms denken 'Huh? Wat doet die nou?'

Maar dat was juist ook deel van het plezier wat we eraan hebben beleefd! Ik weet dus niet of we nog wel kunnen stoppen... Afgelopen vrijdag waren we in Antwerpen en het is dat mijn camera-accu's leeg waren, anders had ik er nog een paar bij gehad. Harold heeft na vier weken nl. nog steeds de neiging om me te waarschuwen als-ie een mooi exemplaar ziet en mijn eigen afvalbakkenradar is ook nog niet uit :-D.

Marsha heeft zelf ook een eigen blog die zeer de moeite waard is. Uiteraard staat ook daarop een afvalbakkenblog. En voor de echte liefhebbers heeft ze een diavoorstelling met alle Duitse afvalbakkenfoto's gemaakt.

Over blogs gesproken: één van Kaco's favoriete blogs, Dark Roasted Blend, is deze week ook in het onderwerp afvalinzameling gedoken. Onder de titel Unsung Heroes: Vintage Garbage & Sanitation Trucks staat er een fotoserie van mooie oude vuilniswagens.

En daaruit blijkt dat er nog veel meer gekkigheid op afvalinzamelingsgebied te vinden is op internet, zoals de zeer uitgebreide website Classic Refuse Trucks.com en het typisch Duitse museum en expertisecentrum SASE (Sammlung aus Städtereinigung und Entsorgung) te Iserlohn.

2 opmerkingen:

marsha. zei

:-D

Anoniem zei

Wij zijn in Israel geweest, daar zijn bijna geen afvalbakken, ook bijzonder om mee te maken. Wat leuk die felicitatie voor Robbe.

liefs Maaike