zaterdag 3 januari 2009

Wat zit hier achter...

In een willekeurige Bammensbak in Koekstad zat een trieste inhoud die vraagt om speculatie. Als 't een gewone uitgebloeide bos was, waarom dan een Bammensbak opzoeken om em weg te gooien. Welke ruzie zit hier achter? Wie ging er vreemd? Heeft 't goedmaken niet geholpen? En 't grootste vraagteken: is dit huishoudelijk dumpafval, vallen de bloemblaadjes onder zwerfafval, of had het als GFT in de groenbak of bij the happy few in de Bokashi (nu ook in JUMICITY ;-) moeten worden gedeponeerd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Toen ik mij op de laatste dag van het vorig jaar naar het station repte, trof ik in het hekwerk langs een volgestorte bouwput een aantal rode rozen aan, gestoken tussen de palen van aangrenzende heksegmenten. Ik had helaas geen camera bij de hand, en het verband met de Deventer rozen was me op dat moment nog onbekend zodat ik er niet onmiddelijk één ben gaan halen.

Vermoedelijk is de eerste, schuchtere ontmoeting van twee mensen die elkaar tot dan toe slechts op de digitale snelweg hadden gesproken, ontaard in een gênante vertoning waarbij bleek dat één van hen gelogen had over zijn/haar leeftijd, huwelijkse staat, of geslacht. De Leidse helft van dit misverstand heeft vervolgens, in een romantische bui, zijn of haar rozen in het hek gestoken als stille getuigen van zoveel beschaamd vertrouwen, terwijl de praktischer ingestelde Deventer helft, toen er zich op de terugreis geen gelegenheid voordeed de blits te maken met zijn/haar boeket, genoemd boeket na aankomst in de Koekstad in de dichtstbijzijnde Bammensbak heeft geflikkerd onder het motto "de volgende keer beter".

De Leidse rozen liggen inmiddels, kapotgevroren, gevallen en vertrapt, op de kale betonplaten naast het desolate hek -- de stoffelijke resten van een gebroken hart...

Juul zei

Ik moet zeggen dat die rozen niet verkeerd staan in de Bammensbak, misschien moeten ze in vaas formaat worden gemaakt. In ieder geval moeten de rozen natuurlijk in de Bokashi.
We hebben de Bokashi nu ruim een week in ons bezit (ik weet dus nog niet of die Bokashi vloeistof/restproduct echt gaat werken, als ik het boekje moet geloven kan ik alle schoonmaakmiddelen weggooien). Bij de meeste bekenden en vrienden bij wie we de Bokashi introduceren, valt ie erg in de smaak. Volgens mij zijn hebben de nijmegenaren toch een iets groener hert (hert=Nijmeegs voor hart), zie www.onsgroenehert.nl
Ik denk dat Deventer de rest vd Bokashis maar naar Nijmgen moet transporteren.