zondag 8 februari 2009

Vrede?!? ruime interpretatie...


Tot onze verbazing stond de kop 'Te koop wegens vrede!' in onze krant. Het rijk verkoopt een militair oefenterrein dat overbodig is geworden. Maar om nu te zeggen dat dit gebeurt omdat er vrede is uitgebroken? Naar ons idee heeft het Nederlandse leger afgelopen 20 jaar meer gevochten dan in de 40 jaar daarvoor. Tel maar eens mee... Tussen 1950 en 1990 heeft het Nederlandse leger twee keer 'echt' gevochten: in Korea en Nederlands Nieuw-Guinea. Sinds 1990 hebben we gevochten in Irak, vervolgens in Bosnië, Kosovo, weer in Irak en zijn we nog actief in Afghanistan. En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle kleine missies.
Weet Defensie iets dat wij nog niet weten? Gaat het zó goed in Afghanistan? Wij vinden het wrang dat het Rijk de vrede uitroept terwijl onze soldaten dagelijks hun leven riskeren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het wel een goed bedachte (want opvallende) kop, inhoudelijk natuurlijk onzin maar er wordt wel over gepraat. Zo hoef je maar de helft van het aantal advertenties te plaatsen. :-)

En geef toe: waar hebben ze nog Nederlandse oefenterreinen voor nodig als ze èchte frontervaring kunnen opdoen in Afghanistan?

harm job zei

Ik zag het ook staan en wilde er zelfs over bloggen. Maar dat was meer om herinneringen uit de jonge jaren op te halen toen ik wel eens met vriendjes stiekem dit terrein op sloop. Toch spannend zo'n verboden terrein. helaas gooide mijn moeder de met beton gevulde oefengranaat, in gebruik bij mij als boekensteun, ooit eens weg. Oorlogstuig hoorde niet in huis vond ze.
Maar als ooit iemand me zegt dat ik als dienstweigeraar niet weet wat het is om op oefening te gaan, tough shit.

anest