zondag 2 november 2008

Ka en Co gaan scheiden

Na jaren voortmodderen hebben we eindelijk de (voor ons) juiste beslissing moeten gaan nemen: Ka en Co gaan scheiden. Afgelopen zaterdag viel dit harde, maar onvermijdelijke besluit.

Het was vooral de viezigheid en de stank die ons tot nu van dit voornemen had afgehouden. Maar dankzij een nieuwe uitvinding kunnen, en willen, we er niet meer onderuit. Wat is het geval? Afgelopen zaterdag gingen we langs bij een informatiemiddag over afvalscheiding. Daar werd de Bokashi gedemonstreerd, een manier waarop je ook in een klein huishouden zonder veel overlast zelf je groenafval kunt verwerken. In het kleine bakje kan een maand groenafval dat met een handvol goede bacterieën moet fermenteren. Het resultaat is vocht (dat uitstekend schijnt te werken als pokon of gootsteenontstopper) en een soort pulp, dat in de tuin gebruikt kan worden of stankloos in de groene container kan.
Dankzij een ruimhartige subsidie van de gemeente konden we voor 30 euro twee bakken en een zak bacterieën mee naar huis nemen. Benieuwd wat het wordt...

8 opmerkingen:

harm job zei

In deze wereld en tijden waarin alles kan gebeuren komt een zin als "Ka en Co gaan scheiden" soms wat bijzonder over. Gelukkig gaat het over prut fermenteren in de bokashi (klinkt best apig by the way). Fjeew...
K ga maar snel upererts invullen

Anoniem zei

ik kom net bij van de mededeling van HJ die hardop voorlezend ineens riep 'KaCo gaat scheiden.....' Als twee mensen nooit gaan scheiden.... maar nu zijn jullie toch overstag en hebben 'de duurzaamheid' binnengelaten... stinkt dat trouwens niet heel erg? en waarom moet HJ upererts invullen en ik een stom woord als gonexe? in de herkansing is het renes...

Anoniem zei

wat zijn jullie toch een zotten.... maar wel leuk : )
goed werk, ik heb alleen zwaar het idee dat vooral deze scheiding vooral van coen komt klopt dit ha ha ha ...

heel veel sterkte
en wil een van jullie of beiden er over praten je weet ons te vinden ; )

ka: ik zeg maar zo: EXORO

harm job zei

nu moet ik weer TEDESS invullen

Anoniem zei

hihi, ik RANDNEST

Anoniem zei

Ja, hij is echt leuk, die lead van je blog. En de foto van Katje vind ik ook leuk. Nu maar afwachten of je echt vloeibare Pokon uit je kraantje krijgt... ;-)

Anoniem zei

Coen,
Zou je niet toch eerst een mediator inschakelen?
:-)

Anoniem zei

ik zag de link bij Harmjob en dacht wat is dat nou in vredesnaam .... mu denk ik dat nog steeds trouwens. Hahaha mijn woord is giseston (gis eens ton) überLOL.
Ik zeg: veel pret met de prut hoor!